Dupã îndelungi meditãri asupra subiectului care sã fie discutat în cadul acestui blog, am ales domeniul automobilelor. O decizie care a fost luatã ţinând cont de mai multe aspecte: pasiunea mea pentru acest mijloc de transport, absolvent al unei facultãţi de profil, dar nu în ultimul rând, faptul cã sunt mulţi cãrora le plac automobilele. Apoi a intervenit o altã problemã: despre ce sã scriu. Iniţial am zis sã fie un blog în care sã postez despre ce este nou în industria automobilelor, eventual impresii auspra diferitelor modele şi nişte mici review-uri. Dar asta presupune o cãutare destul de laborioasã, o triere a unei cantitãţi imense de informaţii. Aspect care nu-mi este tocmai la îndemânã. Având în vedere cã specializarea mea este despre Autovehicule Rutiere, mi-am zis sã fac un blog în care pur şi simplu sã scriu despre ce am fost eu învãţat în timpul facultãţii, bineînţeles nu foarte detaliat, astfel încâ sã fie pe înţelesul tuturor şi sã ajute la perceperea mai uşoarã a fenomenelor şi teoriilor care stau la baza automobilului.
Ţin sã menţionez încã de la început cã voi folosi un limbaj ceva superior a ceea ce se întâlneşte de obicei, în sensul cã termenul ,,maşinã" care face referire la automobil nu-şi are loc în cadrul acestui blog. Automobilul nu este o maşinã de cusut, maşinã de tuns iarba etc. Este cu mult mai mult de atât. Limbajul utilizat chiar şi de cei din industria auto, cum sunt în general cei care lucreazã în ateliere şi service-uri auto, este o ruşine adusã la adresa autovehiculului. De aceea, intr-un fel, am decis sã fac acest blog tocmai pentru a atrage atenţia, iar cu ajutorul celor care vor citi acest blog, sã îndrept un pic lucrurile.
Ca un ultim aspect al acestei introduceri, precizez urmãtorul punct de vedere: voi discuta pe parcurs asupra sistemelor care compun un automobil (grup moto-propulsor, transmisia, sistemul de direcţie, sistemul de frânare, sistemul de alimentare şi aprindere) explicate fiecare în parte în mod teoretic, aici incluzând şi modelul matematic, cu formule şi relaţii de calcul, cu precizãrile de rigoare, dar şi o parte practicã, în care sã fie incluse diferite sfaturi şi recomandãri care ţin de exploatarea automobilului. De asemenea voi încerca sã scriu şi despre diferite componente ale automobilulului, cele mai importante, cum ar fi: pompe, bujii, injectoare, supape, pistoane, segemenţi etc.
Principalele menţionãri fiind specificate, voi încerca sã public articolele în aşa fel încât sã fie cât mai coerente, explicite şi uşor de citit. Acestea vor avea ca sursã de inspiraţie notiţele de curs şi laborator luate de mine, dar şi cãrţi publicate de ingineri din domeniu, printre care şi foştii mei profesori sau unele proiecte de diplomã.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu